Z8 micro coupures de son répétitives entrée optique

Discussion in 'Eversolo DAC-Z6 / DAC-Z8' started by André GOUETTA, Feb 21, 2023.

Tags:
  1. André GOUETTA

    André GOUETTA New Member

    Bonjour, j'ai connecté ma sortie son de mon téléviseur en utilisant l'entrée optique de mon Z8 toutes les 10 à 20 secondes il y a des micros coupures de son, avez vous constater aussi ce problème ? dois je renvoyer mon appareil ?
     
  2. GUILLERMO ACERO

    GUILLERMO ACERO New Member

    Buenos días:

    Tengo el mismo problema con la entrada óptica.
    En mi caso uso la salida optica de un Chromecast audio.
    Desechado que la causa sea el cable o el Chromecast. Los he utilizado ambos con otro DAC y no he tenido problemas.
    En mi caso los micro cortes se convierten a veces en una interrupción total de la señal. La solución temporal siempre es la misma: se cambia en el DAC a otra entrada (USB, BLUETOOTH, ...) y al seleccionar de nuevo OPTICA se restablece la señal.

    El firmware ya se ha actualizó a versión 1.0.0.47.

    Estoy tan encantado con este DAC que ya tuve el mismo problema con un Z8 comprado en diciembre pasado, y lo devolví creyendo que éste tenía un defecto de fabricación.

    Veo que con este segundo aparato (recibido hace unos días) el problema persiste.

    Espero que el fabricante nos de una solución pues parece que puede conseguirse via firmware.
     
  3. André GOUETTA

    André GOUETTA New Member

    Bonjour Guillermo, j'ai contacté directement le fabriquant sur son site et ils ont été très réactifs, ils m'ont demandé de faire différents essais et de filmer se qui se passait et après différents échanges ils m'ont demandé de renvoyer le Z8 à l'importateur en début de semaine, ils pensent qu'il y a peut être problème avec mon exemplaire. J'attends le retour.
    Bien cordialement
    André
     
  4. GUILLERMO ACERO

    GUILLERMO ACERO New Member

    Hola André:

    (Te escribo en español, espero puedas traducirlo...)

    Ya contarás qué tal te ha ido. Estoy esperando respuesta del fabricante.

    Estoy convencido que los dos tenemos el mismo problema. Si conseguimos uno de los dos la solución será también la del otro.

    Vamos hablando
     
  5. André GOUETTA

    André GOUETTA New Member

    Pas de problème de traduction.
    Oui on se tient j'ai informé.
    André
     
  6. mirror

    mirror Well-Known Member SUPER Administrator Zidoo TECH Supporter

    We tried to test dozens of playback sources and devices. This problem did not recur. I suggest replacing the optical cable may have different results
     
  7. André GOUETTA

    André GOUETTA New Member

    Hello, thank you for this suggestion. Yes, I've already done this test by changing the cable, but it didn't change anything and whatever the cable, my 3Dlab DAC works without microcuts.
     
  8. GUILLERMO ACERO

    GUILLERMO ACERO New Member

    In my case I have used the Cromecast with the same cable in another simple DAC, and I have not had any interruption problems in the audio (I tested it for a week).
     
  9. mirror

    mirror Well-Known Member SUPER Administrator Zidoo TECH Supporter

    Will release a new firmware later.
     
  10. mirror

    mirror Well-Known Member SUPER Administrator Zidoo TECH Supporter

    rozel likes this.
  11. GUILLERMO ACERO

    GUILLERMO ACERO New Member

    Instalado nuevo firmware, y utilizados otros cables opticos nuevos.

    Persisten problemas.
     
  12. André GOUETTA

    André GOUETTA New Member

    Bonjour, suite à mon problème de micro coupures, l'importateur a remplacé mon z8, une fois reçu j'ai téléchargé la version 52 et tout est rentré dans l'ordre maintenant, les micro coupures ont disparues. Tout fonctionne normalement ! MERCI.
    Mais je ne sais pas si c'était mon exemplaire qui était défaillant ou si c'est la version 52 qui a corrigé un bug. Donc satisfait de mon Z8 et extrêmement satisfait d'EVERSOLO et ses equipes je dous avouer etre surpris d'un tel niveau de suivi, d'attention et d'écoute des clients ! Je n'en reviens pas. BRAVO.
     
  13. mirror

    mirror Well-Known Member SUPER Administrator Zidoo TECH Supporter

    Okay, we have purchased a Chromecast audio and we have reason to believe that it has signal defects when outputting 96Khz/24Bit via SPDIF,We have detected that in this situation, the signal may occasionally flash off.
    We have tested more than 30 other brands of DACs and more than 10 AMPs and encountered the same problem. We attempted to analyze its signal differences and seek solutions, but there were no results. So I think there's no more to do
     
    Last edited: Apr 13, 2023
  14. GUILLERMO ACERO

    GUILLERMO ACERO New Member

    Indeed, Chromecast audio seems to have problems in its optical output with files greater than 48 khz.

    I have researched and it seems that it is a very common problem.

    I agree with your diagnosis and I love to know that my great DAC Z8 does not present any problem.

    Thank you for your communication.
     

Share This Page